> . Om RidecentretFaciliteterForsiden
Velkommen til Lyngby-Taarbæk Ridecenter
"Stenrødgaard" ApS

sten

I slutningen af 1700-tallet udskiftedes gårdene i bylaget i Kongens Lyngby. Den sydligste af de fire blev kaldt Steneredgaard.

Arealet blev drevet som landbrug lige op til vor tid, men i 1930 solgte alle ejerne deres marker til Københavns Kommune, som i 1959 videresolgte alle arealerne i området til Lyngby-Taarbæk Kommune, som nu er ejer af Stenrødgaard.
I 1982 blev stedet forpagtet af Lyngby-Taarbæk Ridecenter "Stenrødgaard" ApS, som bl.a. opførte et ridehus på 20x40 m.

Virksomheden udlejer i dag sine ridefaciliteter og lokaler til Lyngby-Taarbæk Rideklub, hvorfor alle, der benytter disse, skal være medlem af Rideklubben.

Desuden udlejer virksomheden bokse til private heste og ponyer og tilbyder ydelser i forbindelse hermed.

Med virksomhedens egne dyr er der opstaldet 44 heste og ponyer på Stenrødgaard.

bob

Hvis du ønsker at leje en boks til din hest eller pony på Stenrødgaard, skal du i første omgang ringe til Kate på kontoret for at høre, om der er nogen ledig.

Du vil desuden kunne læse om alt det praktiske på bilaget "Hvad gør jeg?" på siden INDHOLD.
__________________________________________

Kontoret har ingen fast åbningstid. På hverdage kan der ringes for aftale på mobil 2082 3060 (efter klokken 10).